Lezárult az Eötvös Gimnázium Öveges programja

Október 20-án tartották az Eötvös József Gimnázium Öveges Programja nevű projekt zárórendezvényét. A projektnek köszönhetően megújult az intézmény természettudományos laboratóriuma, és lehetőség nyílt módszertani és eszközellátottsági szempontból is a fejlesztésre a fizika, kémia, biológia, illetve földrajz tanítása terén.

Befejeződött a természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban az Öveges Program keretében a tatai Eötvös József Gimnáziumban, 257,95 millió Ft-os Európai Uniós támogatással. A TAMOP-3.1.3-11/2-2012-0014 azonosítószámú pályázatban a természettudományos oktatás színvonalának emelését az intézmény fenntartója, a Tatai Városkapu Közhasznú Zrt. mellett az épület tulajdonosa, Tata Város Önkormányzata is kulcsfontosságúnak tartotta. Az együttműködés további 11 oktatási intézmény, általános iskola bevonásával valósult meg.


Az Öveges Program célja az volt, hogy kialakuljon a korszerű és magas szintű természettudományos szemléltetés hálózatos rendszere. A beruházás segítségével létrejött Tatán egy a XXI. századi igényeknek megfelelő természettudományos labor, amely felkészíti a fiatalokat többek között arra, hogy megfelelhessenek a felsőoktatási elvárásoknak. Emellett számos konferencia, szakmai nap és tanulmányi verseny is része volt a projektnek, amelynek zárónapja egyben az új labor névadó ünnepsége is volt.

Barsi Éva, az Eötvös József Gimnázium igazgatója nyitóbeszédében kiemelte, hogy a gimnázium életében mindig nagyon fontos és hasznos, ha a fenntartója is úgy gondolja, minden lehetőséget meg kell ragadni annak érdekében, hogy az intézménye fejlesztésekkel gazdagodjon, a pedagógusok pedig a lehető legjobb körülmények között, a lehető legjobb munkát végezve tudják a diákokat a kor színvonalának megfelelően  tanítani. Erre kapott a gimnázium lehetőséget tavaly, amikor elkezdődhetett a projekt.

Michl József polgármester a helyszínen kiemelte annak fontosságát, hogy az oktatás iránti igényességünk megköveteli azt, hogy az ehhez szükséges infrastruktúrát biztosítani kell, és az Öveges projektben ez maximálisan jelen volt. A pedagógusok a jövőben bátran élhetnek a program biztosította lehetőségekkel, s ezáltal a Tatáról és a kistérségből ide jövő tanulók Öveges József szelleméhez méltóan sajátíthatják el a természettudományokat. Ehhez az új eszközpark különösen nagy segítséget nyújt.

A fenntartó, a Tatai Városkapu Közhasznú Zrt. vezérigazgatója Berczelly Attila szerint elérkezett az idő, hogy újragondolják egy ilyen nagy múltú gimnázium jövőbeni működését. Az új laborok-a zárórendezvényen bemutatott Öveges és Skoflek terem- jelképezik azt a tendenciát, amitől ez az iskola továbbra is egyedülálló lehet a régióban. A cél az-fogalmazott a vezérigazgató- hogy legyenek olyan az Eötvösbe készülő diákok, akikről a későbbiekben akár természettudományos laborokat is el lehet majd nevezni.

Beszédeik után Michl József és Berczelly Attila átadták az intézmény igazgatójának azt az arany színű névtáblát, ami az új természettudományos labor bejáratát díszíti, majd két pedagógus méltatta az Öveges és a Skoflek-termek névadóit, munkásságuk felidézésével.

Lakos Zsuzsanna az önkormányzat projektmenedzsment csoportjának vezetője külön köszönetet mondott az Eötvös Gimnáziumnak és a 11 partnerintézménynek azért, hogy a 2014/15-ös tanévben több mint 700 gyerek ismerhette meg a labort, és kérte, hogy a fenntartási időszak 5 évében vállalt látogatásaikat is teljesítsék. Szeretnénk ha a labort iskolák és vállalkozások is használnák továbbképzésekhez, bemutatókhoz-tette hozzá.

A zárórendezvény vendégeként Czunyiné dr. Bertalan Judit köznevelésért felelős államtitkár is beszélt a program fő céljáról, arról, hogy a projekt nyomán a tanárok felélesszék a gyerekekben a szeretetet és kíváncsiságot a természettudományok iránt. Az új laborokról szólva elmondta: fontos, hogy azokban a gyerekek empirikus tudást szerezve elmélyíthetik a tudásukat, túl a kötelező lecke elsajátításán. Manapság ugyanis a pedagógusoknak igazi kihívás az, hogy szemléletesen mutassák meg a diákoknak a tananyagot, maximálisan lekötve a figyelmüket, ebben segítenek a jövőben a modern felszereltségű tantermek, amelyek komplex kísérletek bemutatására is alkalmasak.