Beküldte Laky Dóra -
A Közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény módosítása következtében 2008. július 18-tól az okmányirodákban a személyesen eljáró ügyfeleknek fel kell ajánlani az Ügyfélkapu létesítésének lehetőségét.
Amennyiben a figyelemfelhívást követően az ügyfél kéri az Ügyfélkapu létesítését, azt a hatóságnak azonnal létre kell hoznia. Az Ügyfélkapu biztosítja, hogy az ügyfelek biztonságos kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel. Az elektronikus szolgáltatások köre folyamatosan bővül, amelyek megtekinthetők a www. magyarorszag.hu weboldalon. Az Ügyfélkapu regisztrációhoz szükséges érvényes személyazonosításra szolgáló okmány és működő e-mail cím. Regisztrációt követően az ügyfél 5 évre ingyenes hozzáférést kap az Ügyfélkapuhoz, korlátozás nélkül indíthatja, vagy intézheti hivatali ügyeinek egy részét, helytől és időponttól függetlenül.