Beküldte Múth János -
Vezetői engedély kiadása, cseréje , pótlása, elvesztése, ellopása, megrongálódása, valamint új kategória megszerzése illetve névváltozás esetén
Illetékesség Országos
Szükséges okiratok:
- lejárt járművezetésre jogosító okmányok /nemzetközi vezetői engedély.
- előírás szerint orvosi alkalmassági vélemény
- érvényes személyazonosító igazolvány vagy útlevél,
- lakcímigazolvány,
- születési anyakönyvi kivonat, ( amennyiben rendelkezik vele )(névváltozás esetén)
- házassági anyakönyvi kivonat (amennyiben rendelkezik vele ) (névváltozás esetén)
- szükség esetén korábban tett vizsgáról igazolás, melyet az az illetékes Közlekedési Felügyelet ad ki, ahol korábban a kategóriát megszerezte
- vezetői engedély ellopásáról készült rendőrségnél tett feljelentés -bűncselekmény esetén( nem bejelentés! )(ellopás esetén)
- Az EGT tagállam hatósága által kiállított vezetői engedély pótlása esetén: az eredeti engedélyt kiállító hatóság igazolása, valamint annak hiteles fordítása
A vezetési jogosultság első alkalommal történő megszerzésének napjától számított két évig a vezetői engedély kezdő vezetői engedélynek minősül - a Nemzeti Közlekedési Hatóság (korábban Közlekedési Felügyelet) által kiállított vizsgaigazolás
- ha a kérelmező nem magyar állampolgár, a hat hónap folyamatos időtartamú magyarországi tartózkodás igazolására be kell mutatni a hatóság erre vonatkozó engedélyét (illetve igazolását), regisztrációs igazolást, lakcímkártyát
- 18 év alatti kérelmező esetén a törvényes képviselő jelenléte is szükséges.
Ügyintézés díja:
- 4.000.-Ft csekken történő befizetése
- Ha a kérelmező 62. életévét betöltötte 1500.- Ft.
( valamint abban az esetben, ha az egészségügyi intézmény által kiadott alkalmassági véleményben az alkalmasságot 1 évre vagy ettől rövidebb időtartamra határozták meg, 1500.-Ft - csekket az ügyintéző adja)
Ha külföldön szerzett vezetői engedélyét honosítani szeretné
Célszerű az ügyintézőnél először bemutatni a honosítani kívánt okmányt további tájékoztatások céljából
Illetékesség Országos
Szükséges okiratok:
- külföldi hatóság által kiállított vezetői engedély és a hozzá kiállított nemzetközi vezetői engedély (amennyiben van)
- előírás szerint orvosi alkalmassági vélemény
- ha a kérelmező külföldi hatóság által kiállított vezetői engedéllyel rendelkezik, a hat hónap folyamatos időtartamú magyarországi tartózkodás igazolására be kell mutatni a hatóság erre vonatkozó engedélyét (illetve igazolását), regisztrációs igazolást, lakcímkártyát
- bizonyos esetekben a külföldi hatóság által kiállított vezetői engedély hiteles magyar nyelvű fordítása
Ügyintézés díja:
- 6.200.-Ft csekken történő befizetése - csekket az ügyintéző adja
Nemzetközi vezetői engedély
Amennyiben nemzetközi szerződés vagy viszonosság alapján az érvényes magyar vezetői engedély valamely külföldi államban járművezetésre nem jogosít, a közlekedési igazgatási hatóság kérelemre, nemzetközi vezetői engedélyt ad ki. A nemzetközi vezetői engedély csak a magyar vezetői engedéllyel együtt érvényes!
Illetékesség Országos
Szükséges okiratok:
- érvényes vezetői engedély
- érvényes személyazonosító igazolvány vagy útlevél és lakcímkártya
- 2. db. egyforma igazolványkép (3,5 X 4,5cm), mely egy évnél nem régebbi
Ügyintézés díja
- 2.300.-Ft csekken történő befizetése - a csekket az ügyintéző adja ki
Ideiglenes vezetői engedély
A vezetői engedély eltűnése, megsemmisülése, megrongálódása esetén, valamint a képzés és vizsgáztatás tekintetében a jártassági feltételhez kötött kategória megszerzéséhez a vezetői engedély kiállításáig a közlekedési igazgatási hatóság kérelemre ideiglenes vezetői engedélyt állít ki. Az engedély kiállításához az adatoknak –valamint a külön jogszabályban meghatározott esetekben az egészségi alkalmasság, illetve a pályaalkalmasság igazolása szükséges.
Legfeljebb hat hónapra kiszabott jármű-kategóriától, alkategóriától, kombinált kategóriától vagy járműfajtától eltiltás esetén az ügyfél kérelmére ideiglenes vezetői engedély állítható ki.
Az ideiglenes vezetői engedély csak belföldön jogosít járművezetésre!
Illetékesség Országos
Szükséges okiratok:
- érvényes személyazonosító igazolvány vagy útlevél,
- lakcímigazolvány
- előírás szerint orvosi alkalmassági vélemény (kivéve, ha új kártyás vezetői engedélyt pótoltat és annak érvényessége még nem járt le)
- vezetői engedély ellopásáról készült rendőrségnél tett feljelentés (nem bejelentés!)
- új kategória megszerzése esetén a Nemzeti Közlekedési Hatóság (korábban: Közlekedési Felügyelet) által kiállított vizsgaigazolás
- szükség esetén korábban tett vizsgáról igazolás, melyet az az illetékes Hatóság ad ki, ahol korábban a kategóriát megszerezte
Ügyintézés díja:
- 2.300.-Ft csekken történő befizetése - a csekket az ügyintéző adja
Járművezetésre jogosító okmányok kiadása visszavonás, eltiltás lejárta esetén
Illetékesség Az állandó bejelentett lakcím szerint illetékes okmányiroda
Szükséges okiratok:
A vezetői engedély a vezetési jogosultság szünetelésének lejártát követően is csak akkor adható vissza, ha
- a vezetői engedély érvényes,
- a járművezető a külön jogszabályban meghatározott esetben az utánképzésen való részvételét igazolta,
- akit a bíróság határozatában a járművezetői jártasság igazolására kötelezett, e kötelezettségének eleget tett,
- soron kívüli orvosi és/vagy pályaalkalmassági vizsgálatra kötelezés esetén a járművezető e kötelezésnek eleget tett
- érvényes személyazonosító igazolvány vagy útlevél
- lakcímigazolvány
- A vezetési jogosultság első alkalommal történő megszerzésének napjától számított két évig a vezetői engedély kezdő vezetői engedélynek számít. A „kezdő vezetői engedély” minősítés kétéves időtartama a fenti időtartamon belül közlekedési szabálysértés vagy bűncselekmény miatt jogerősen kiszabott járművezetéstől eltiltás, illetve a vezetői engedély külön jogszabályban meghatározott visszavonásának leteltét követően újra kezdődik.
A meghosszabbított „kezdő vezetői engedély” minősítés lejártának határidejét a nyilvántartásba be kell jegyezni, és ezt a tényt a vezetői engedélyben kódszámmal jelölni kell – ebben az esetben a vezetői engedélyt ki kell cserélni, a csere minden esetben (érvényességétől függetlenül) illetékköteles!
Az ügyet intéző osztály:
Tata Város Polgármesteri Hivatala
Okmányiroda
2890 Tata, Ady Endre u. 24.
Ügyintézés helye, elérhetősége és rendje:
Forrás Ház
2890 Tata, Ady Endre u. 24. fsz. 3. iroda
Vezetői engedély : 34/588-630
Fax: 34/588-651
Ügyintéző: Csákváriné Tóth Szilvia
Vranyó Violetta
E-mail: okmanyiroda@tata.hu
Hétfő: 8.00 -12, 13.00-17.00
Szerda: 8.00-12 ; 13.00 – 17.00
Péntek: 8.00 -12.00
Időpontfoglalás lehetséges, telefonon a 34/588-636 számon illetve interneten a magyarorszag.hu címen.










