Már a 3. évfolyamban tanulnak szeptembertől a Kőkúti Iskola ökoosztályában

Felmenő rendszerben, a 2016/17-es tanévben már három évfolyamban folyik majd az oktatás a tatai Kőkúti Általános Iskola ökoosztályaiban. A nem hétköznapi környezetismeret órákról, a 3. évfolyam oktatási helyszínén, a Réti 8-as tó partján tartottak sajtótájékoztatót.

A Kőkúti Általános Iskolában ebben a tanévben indul az a harmadik évfolyam, mely ökoosztályként, négy év alatt négy különböző külső helyszínen tanul heti egy alkalommal. Eddig az Ökoturisztikai Központ, valamint a Fényes Tanösvény szolgált külső helyszínként az oktatáshoz, a héten megkezdődő új tanévben pedig a Réti 8-as tó (jó idő esetén), illetve a Jávorka Sándor Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Szakképző Iskola és Szakiskola egyik kollégiumi tanterme lesz a "kihelyezett" oktatási helyszín.

Michl József a sajtótájékoztatón elmondta, hogy az önkormányzat örömmel támogatja a módszert, s a part mellett álló faházikót is felújítják, hogy az minél komfortosabban szolgálja a gyerekeket, és a barátságos környezet is segítse őket abban, hogy minél több élményt és tapasztalatot szerezzenek a természetben.

Kőhalmi Zoltán, a Kőkúti Iskola igazgatója beszámolt arról, hogy a környezetismeret órákat tömbösítve (egy testnevelés és egy magyar órával kiegészítve) projektnapokra osztják, ami 35 projektnapot jelent, melyekre külön tanmenetet építettek föl az új tanévre is. Az első évfolyamon az Új Kajakház Ökoturisztikai Központban, míg a másodikon a Tatai Fényes Tanösvényen tanulnak a gyerekek. A programban egyre több civil szervezet tart előadásokat, és időnként szülők is bekapcsolódnak a foglalkozásokba. Kőhalmi Zoltán kiemelte: - rendkívül fontos, hogy a diákok a Nemzeti Alaptantervben meghatározott tudásanyag mellett közösségépítő élményekhez jutnak, a nyugodtabb környezetben az ökoosztályok tanulói jobban tudnak egymásra, valamint a pedagógusokra figyelni, és ez olyan kohéziós erőt teremt, ami közelebb hozza őket egymáshoz.

A sajtótájékoztatón megjelent pedagógusok megerősítették: az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a gyerekek nagyon szívesen járnak ezekre a foglalkozásokra, hiszen testközelből, saját közvetlen tapasztalásaikon keresztül sajátíthatják el a tankönyveikben is leírt tananyagot, ami így nemcsak hasznos tudássá válik, hanem felejthetetlen élményt is nyújt számukra.